Școala Gimnazială Nr. 1, Suceava, în parteneriat cu Alianța Franceză din Suceava și Biblioteca Bucovinei ”I.G.Sbiera”, a derulat în perioada 12-16.02.2024 Proiectul Educațional „Lectura – Pasiunea Mea”/”La Lecture – ma passion” în scopul promovării lecturii în rândul elevilor săi.
Proiectul a fost coordonat de către dna Director Toma Lăcrămioara, de dnele prof. Cășuneanu Luminița, Domunco Iuliana, Salup Rusu Diana, Sandu Daniela-Cornelia, Bobu Raluca, Timofte Liliana și de dna bibliotecar Mihai Carmen Gabriela.
Activitățile s-au desfășurat în limbile română, engleză și franceză, oferind astfel oportunitatea elevilor de a-și exersa abilitățile lingvistice în mai multe limbi, să descopere bucuria lecturii și să-și dezvolte abilitățile de înțelegere și interpretare a textelor literare. Eseuri, recitaluri de poezie și prezentări de carte au fost doar câteva dintre momentele intense și captivante oferite participanților timp de 4 zile.
Activitatea de azi, 16.02.2024, ora 10, desfășurată în aula școlii, a fost, o dată în plus, o pledoarie pentru lectură, pentru cunoaștere și cultură.
Invitații zilei, dl Director al Bibliotecii Bucovinei ”I.G. Sbiera”, Gheorghe Gabriel Cărăbuș, dl Alexandru Ovidiu Vințilă, poet, eseist, redactor șef al revistei ”Bucovina literară”, președinte al Societății Scriitorilor Bucovineni și dna prof. Tamara Sabin, membră a echipei ”Alianței Franceze din Suceava”, au pledat pentru beneficiile lecturii pe termen lung.
Elevii au avut ocazia să afle noutăți despre tradițiile culturale ale Bucovinei, despre disponibilitatea bibliotecii de a oferi lecturi pentru toate preferintele, despre cursurile de limbă franceză și activitățile culturale cu invitați de marcă din Suceava și Franța.
Dl Alexandru Ovidiu Vințilă a prezentat ultimul număr al revistei ”Bucovina literară” și cartea sa ”Magicul circumstanțial. Fețe și suprafețe – lecturi și relecturi din literatura modernă contemporană” într-o manieră atractivă, pe înțelesul elevilor.
Proiectul a fost un succes, profesorii coordonatori au constatat că ”elevii au devenit pasionați de lectură și și-au dezvoltat abilitățile critice și creative într-un mod interactiv și distractiv”.